Saturday 19 February 2011

Sedih Entri & Gambar Anda Dicopy-paste Tanpa Kebenaran? Gunakan TYNT Insight!!!

entri anda selalu ditiru? jadi apa anda buat? disable right click? kalau orang nak tiru entri dan gambar anda, banyak cara boleh digunakan. for me, menggunakan disable right click hanya akan membuatkan pelawat blog korang susah untuk kekal lama di blog korang walaupun ada banyak entri-entri anda yang mungkin menarik perhatian mereka. jadi apa yang harus anda lakukan? guna tnyt insight | Auto Source untuk Backlinks, Tingkatkan SEO dan Traffik!!

Apa itu Tynt Insight??

Secara mudahya Tynt Insight ini ialah satu sistem yang menghasilkan linkbacks kepada artikel asal(artikel dalam blog anda) apabila ada orang yang copy artikel anda. Apa yang lebih menarik ialah ianya dilakukan secara atutomatik tanpa disedari oleh orang tersebut.
Jika dilihat, selepas mereka copy kedalam website mahupun email mereka akan ada 1 linkbacks ke URL artikel asal anda. 


ok. secara lebih tepat lagi Tynt Insight ini ialah..

Setiap kali pengguna membuat salinan kandungan daripada laman web anda dan paste ke dalam blog, e-mel atau website, kami akan secara automatik menambah link URL kembali ke kandungan awal halaman anda. Apabila seseorang mengklik URL tersebut, mereka diarahkan kembali ke halaman anda dan melihat kandungan asli.
Quote dari Tynt Insight..
Sekarang dengan Insight, letakkan salinan anda bekerja untuk anda. Setiap salinan waktu pembaca dan kandungan paste, link attribution kami berjalan dengan hal itu, sehingga menghasilkan ratusan backlink organik berkualiti yang meningkatkan kedudukan carian anda. Mana lagi anda boleh membuat link secara percuma?
 APA KELEBIHAN MENGGUNAKAN TYNT INSIGHT?

1. Monitor Artikel Anda
Menggunakan Tynt Insight, kamu boleh atau dapat mengetahui jika ada artikel atau image yang dicopy oleh seseorang dari blog kamu.

2. Tingkatkan Traffik
Melalui linkbacks yang dihasilkan secara automatik oleh Tynt Insight, kamu akan dapat menghasilkan traffik ke blog kamu secara percuma. Mereka yang membaca artikel dari blog atau website yang membuat salinan dari blog anda InsyaAllah akan ke blog anda melalui linkbacks yang terhasil.
Menurut Tynt Insight..
Setiap kali pengguna paste kandungan daripada laman anda ke dalam sebuah blog, e-mel atau website, kami akan secara automatik menambah link URL kembali ke kandungan awal halaman anda. Apabila seseorang mengklik URL tersebut, mereka diarahkan kembali ke halaman anda dan melihat kandungan asli. Ini menjaba traffik tambahan ke laman web anda bila kandungan anda dikongsi(copy) tanpa pengetahuan anda sambil mengekalkan pengalaman pengguna yang konsisten

3. Setup Linkbacks dengan Mudah
Menggunakan Tynt Insight, kamu juga boleh menentukan..
Kedudukan Link
Bentuk Link
contoh: 
anda copy mana-mana bahagin entri ini.lepas tu paste di word atau notepad.. di bawah nanti mesti ade linkbacks macam kat bawah ni.. =)
4. Tingkatkan Backlinks Sekaligus SEO Blog
Ya, inilah rahsianya yang ramai tidak tahu. Ya, mungkin ramai yang tidak tahu rasanya. Menggunakan Tynt Insight,jumlah backlinks anda akan meningkat secara automatik. Percayalah yang backlinks ini sangat penting terutama sekali backlinks yang berkualiti. Apa yang lebih menarik ialah semuanya percuma dan berlaku tanpa sedar.

untuk keterangan lebih lanjut, sila lihat di blog cikgu aried
btw, tq aried, ranking alexa aku naik pun sebab banyak baca tips from anda..ahaha

P/S : tak perlu marah bila entri anda ditiru..bersabarlah & anda perlu berasa bangga kerana apabila entri anda ditiru = mesti entri anda best dan berkualiti =)

14 comments:

wah nice one nih.

tapi nak tiru saljihitam punye pun tiru lah. takde benda pun.

kalau boleh copy lah. keh3
 
blog tak ada apa yg nak dikedekut, sumber pun dari google..tapi credit atau backlink tu penting..
 
tapi kalau diaorang paste kan notepad ke?
tak boleh trace kan?
actly x kisah pun orng nak copy & paste nie.
;)
 
owh..nice article..love that :D
 
tq for the info.. ><
 
P/S : tak perlu marah bila entri anda ditiru..bersabarlah & anda perlu berasa bangga kerana apabila entri anda ditiru = mesti entri anda best dan berkualiti =)

mmg terbaik ayat ni bro....

huhuhu.. thx selalu snggah blog aried... wish someday will c as a top blogger... good luck bro!
 
hehe..sama la aku pon ada post bnde ni..mmg berguna :)
 

@saljihitamahaha..mesti ade gambar best2 kn?
@ZACK ENTRYbtul3..huhu
@zaty faisol mlalui tynt,kt akn dpt tahu sape yg copy =)
@AYAIgood =)
@Mr Laiciwelcome =)
@aried thanx bro..tp skrg ni blog aku ngah berat..x tahu nape..nak update pn serba slh je..kang org len mara blog aku brat..huhu
@Mr.Kerro ahahaha..bagus bro =)

 
menarikk.. but copy paste. copy cat 2 perkara wajib. ahaks.. bangga kod ader orang copy karya kiter. dah macam diva plaks.. but kdg2 panas gak an.. rilex2 sudah.. ~
 
nice tips...ooo begitu rupanya...
TiPs mEnGgOrEnG IkAn kELi DeNgAn sElAmAT"
 

@Yuyun Ahmad ahahaha...sabar la ye =)
diva ye?hehe

 

@KELI OH KELI keli faham x?hehe

 
Saya pakai blog protector.. memang tak boleh copylah.. tak tahu kalau ada cara lain..
 

@En Dlie rasenye ade =)

 

Post a Comment

err..komen laa...hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subscribe Now

tinggalkan tapak tangan anda

Powered by Blogger.